تاريخ خبر: 1392/08/25

تحول در بازار گوشی‌های هوشمند ویندوزی





به گزارش فارس به نقل از دی‌جی‌تایمز، سری محصولات Asha نوکیا که در خانواده گوشی‌های هوشمند معمولی طبقه‌بندی می‌شوند، با گوشی‌های ارزان‌قیمتی که در بازار فروخته می‌شوند رقابت تنگاتنگی دارند. این در حالی است که محصولات یاد شده قابلیت گوشی‌های پیشرفته را نیز شامل می‌شوند.

شرکت نوکیا در فصل سوم سال جاری میلادی در مجموع 5.9 میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در خانواده محصولات Asha روانه بازار کرد که این رقم از 4.3 میلیون گوشی هوشمند Asha که در فصل دوم امسال عرضه شد، بیشتر بود. البته در این میان گفته شد که نوکیا در مدت مشابه سال قبل موفق به عرضه 6.9 میلیون دستگاه گوشی هوشمند Asha شده بود.

کارشناسان اعلام کردند که در فصل سوم 2013 عرضه مجموع گوشی‌های معمولی نوکیا رشد 3.9 درصدی داشت و نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 27.2 درصدی یافت تا با این اتفاق طی دوره زمانی یاد شده در کل 55.8 میلیون دستگاه گوشی معمولی نوکیا به دست کاربران جهانی برسد.

این آمار و ارقام نشان داد که سری گوشی‌های هوشمند Asha نوکیا موفق نشده‌اند تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر تجارت گوشی‌های معمولی این شرکت برجا بگذارند.

در سری محصولات Lumia نوکیا نیز گوشی‌های معمولی و متوسط توانستند فروش بیشتری داشته باشند و نسبت به دیگر گوشی‌های نوکیا محبوبیت بیشتری کسب کنند. البته لازم به ذکر است که این سری از محصولات نوکیا برای برای رقابت با گوشی‌های هوشمند پیشرفته‌ای که هم‌اکنون در بازار فروخته می‌شوند مشکلات فراوانی پیش‌رو دارند.